Cемінар-тренінг «Компетентнісний підхід у сучасній позашкільній освіті».

 

30 вересня, о 10.00 на базі Центру позашкільної роботи Святошинського району м. Києва (каб. №106) розпочинає роботу постійно діючий семінар-тренінг «Компетентнісний підхід у сучасній позашкільній освіті».

Цільові орієнтири серпневого семінару-тренінгу «Компетентнісний потенціал навчальних програм».

Метою семінару-тренінгу є формування в педагогів системного бачення компетентнісно спрямованого навчально-виховного процесу; актуалізація потреби внесення змін в навчальні програми.

Завдання семінару-тренінгу:

  • ознайомлення педагогів з сутністю компетентнісного підходу, його основними поняттями, принципами; технологічним арсеналом;
  • надання педагогам інформації щодо теоретичних та технологічних розробок вітчизняних вчених найбільш актуальних проблем використання в педагогічній практиці компетентнісного підходу;
  • визначення переліку ключових компетенцій, ідентифікація їх за напрямами позашкільної освіти;
  • визначення перспектив впровадження компетенісного підходу в практику роботи педагогічного колективу.

Реалізація завдань семінару здійснюватиметься шляхом:

  • самостійного опрацювання порт фоліо матеріалів з проблеми: «Компетентнісний підхід у сучасній освіті»;
  • виконання практичних вправ;
  • вивчення навчального матеріалу на міні-лекціях;
  • участі в дискусіях, ділових іграх.

Структура семінару-тренінгу

  • Презентація цільових орієнтирів семінару. Знайомство, прийняття правил роботи в групі, визначення очікувань учасників. Самооцінка професійної компетентності щодо використання в своїй педагогічній діяльності компетентнісного підходу.
  • Опрацювання текстів міні-лекцій «Основні поняття компетентнісного підходу», «Принципи компетентнісного підходу до виховання», «Технологічний арсенал компетентнісного підходу», «Ключові компетенції – нова парадигма результатів освіти».
  • Проведення тренінгу «Можливості використання компетентнісного підходу в практиці навчання і виховання учнів в позашкільному навчальному закладі».
  • Проведення дискусій «Які ключові компетенції є необхідними, щоб успішно діяти в різних сферах життя?», «Якою є роль позашкільного навчального закладу в формуванні, розвитку ключових компетенцій учнів».
  • Проведення організаційно-діяльнісної гри «Розробка інструментарію моніторингового вивчення рівня сформованості життєвої компетентності особистості».
  • Презентація бібліографічного покажчика літератури з проблеми.
  • Презентація творчих напрацювань колег з проблеми.
  • Оцінка семінару-тренінгу учасниками.

Очікувані навчальні результати семінару

  1. 1.Учасники семінару отримають знання:
  • про сутність, основні поняття, принципи, технологічний арсенал компетентнісного підходу;
  • про напрацювання вітчизняних науковців з проблеми;
  • як навчальні програми можуть забезпечити формування, розвиток ключових компетенцій учнів?
  1. 2.Учасники семінару оволодіють вміннями:
  • визначення переліку ключових компетенцій учнів та їх ідентифікації за напрямами позашкільної освіти.

Запрошуємо педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів до участі в семінарі.