Передісторія

Кожна історія має свою передісторію.

В Ягеллонській бібліотеці побачила свою наукову працю щодо позашкільної освіти у Польщі.
Безумовно була приємно вражена і згадала передісторію її написання.
2001 р. захищала свою кандидатську дисертацію і мені задали питання щодо позашкілля в іноземних державах. Питання було надзвичайно цікаве, але не входило у завдання кандидатської дисертації.
Виникла мета дослідити іноземний досвід позашкілля.
Відповідно, коли починала докторську одним із завдань постало проведення компаративного дослідження позашкільної освіти.
2005 р. Міжнародний Вишеградський Фонд оголошує конкурс на стажування і проведення дослідження за кордоном. Держави Вишеградської четвірки – Польща, Чехія, Словаччина, Угорщина.
Вирішила, що це можливість дослідити позашкілля за кордоном, про яке мріяла.
Виникає водночас питання: “Чи є позашкільна освіта, заклади позашкільної освіти у європейських державах?”. Тому тему дослідження подала як таку, що ототожнює позашкілля: “Організація вільного часу дітей у Польщі”.
Проведення дослідження засвідчило не тільки наявність позашкільної освіти, закладів позашкільної освіти у європейських державах, а й велику роботу й підтримку позашкілля, закладів позашкільної освіти.
Встановили, що «у різних країнах світу існують і постійно удосконалюються різні моделі цієї роботи. Вони відрізняються змістом і формами, але направлені перш за все на те, щоб зберегти спадкоємність поколінь, забезпечити майбутнє держави, її соціально-економічний і культурний розвиток, конкурентоспроможність в сучасному глобалізованому світі».
Наступним кроком стала презентація результатів дослідження.
Спільно з польським колегою видали книгу «Children’s leisure time organization in Poland» 4-ма мовами – англійська, польська, українська, російська.
Так одне питання сприяло проведенню наступних досліджень.
Пишаюся, що сьогодні аспіранти продовжили важливу тематику і досліджують питання позашкільної освіти у світі.